BLOC 10

EINES BÀSIQUES DE L'EDUCADOR MUSICAL

Objectius

  1. Reconeixer el valor que té la música en la pròpia vida i en la vida de les altres persones.
  1. Adquirir els recursos necessaris per esdevenir capaç d’utilitzar la música com una eina de creixement i educació d’infants entre 3 i 12 anys i, alhora, les eines necessàries per a poder proporcionar-los una formació musical sòlida i ben fonamentada.
  1. Llegir una partitura senzilla en clau de sol escrita en qualsevol tonalitat i, amb l’ajuda d’un instrument o sense, entonar-la correctament.
  1. Desenvolupar el propi sentit del ritme. Adaptar-se a una pulsació sense dificultats i realitzar activitats de coordinació correctament. Llegir ritmes senzills en dos pentagrames (polirítmies) picant les figures de cada pentagrama amb cadascuna de les mans.
  1. Moure’s en contextos diferents: moviment lliure, moviment coreografiat (en solitari o interectuant amb els altres), moviment dirigit, moviment improvisat, etc.
  1. Detectar possibles dificultats d’afinació, oïda i/o entonació. Poder cantar en un conjunt a més d’una veu (al menys a dues veus) o en cànon, essent capaç d’escoltar les veus alienes sense perdre la qualitat de la pròpia.
  1. Saber explicar un conte als infants.
  1. Tenir uns mínims coneixements de teoria de la música i d’harmonia que inclouen: formació d’acords triades majors i menors, tonalitat i armadura.
  1. Tenir nocions d’història de la música (èpoques, autors) i diferents aspectes relatius a la matèria (famílies d’instruments, conjunts, estils, veus humanes, acústica, etc.).
  1. Tenir un domini elemental de les eines tecnològiques que actualment permeten l’enregistrament digital i la manipulació de músiques, l’edició de partitures, la conversió d’arxius d’audio en diferents formats, etc.

Activitats

Pràctiques guiades.

Resolució de dubtes plantejats prèviament pels assitents (habitualment qüestions sorgides en el marc dels cursos de llenguatge, instruments, piano per a no-pianistes)

Durada

5 hores